woensdag 15 mei 2013

Zaaikastje Van Knaagdierenkooi Deel II

Hier liet ik zien hoe ik van een oude knaagdierenkooi een zaaibakje gemaakt heb.
Het eind resultaat zag er zo uit...




Inmiddels is hij in gebruik genomen en groeien er tomatenplantjes in.
Als je dingen in gebruik neemt kom je soms dingen tegen die je achteraf anders gedaan zou hebben.
Toen ik het luikje bovenin opensneed besefte ik niet dat als ik het bakje buiten in de regen zou zetten de regen in de bak kan lopen wat niet altijd wenselijk is. Wil je er luchtgaatjes in maken dan kun je misschien beter aan de zijkanten wat openingen maken dan bovenin.

Omdat het zo waaide aan de kust waait het bijna altijd en de plantjes nog niet sterk genoeg waren hebben we ze in het schuurtje gezet. Daar was het weer te koud en groeide ze niet dus hebben we ze weer in huis gezet.
Omdat wij soms een buurkat op bezoek krijgen die overal neerploft en misschien mogelijk ook op onze zorgvuldig gekweekte plantjes hebben we nu het plastic eraf gehaald maar de bovenkant niet. Ze zitten nu dus in een kooitje voor hun eigen veiligheid.



Dochterlief kwam laatst op bezoek en vroeg wanneer we weer tomaten zouden hebben. Aan de plantjes te zien zal het nog even duren....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten