donderdag 6 juni 2013

Huismiddeltjes Tegen Muggenbulten

We hebben er nog niet zoveel last van. Door de koude avonden en de wind valt het wel mee met de kleine bloedzuigers maar als er ooit nog een zwoele avond komt zullen ze vast wel weer van de partij zijn.Als je eenmaal een bult hebt en je gaat er aan krabben dan is het hek van de dam. De jeuk wordt steeds erger.



                            afbeelding van www. onweer online


Zelf smeer ik er altijd een beetje tandpasta op. Eentje met een mint smaakje. Ik weet niet of het ook werkt met merken zoals Paradontax of met eigen gemaakte tandpasta. Dat kan ik misschien van de zomer eens uittesten.

Wat ook helpt is een Paracetamol tablet tussen 2 lepels fijnmalen of als je de apparatuur hebt in een klein mortiertje en daarna de poeder op de muggenbult smeren

en met mortier bedoel ik er zo een



en niet zo een ;-)






2 opmerkingen:

  1. hoe maak je dan zelf tandpasta en moet de paracetamol niet eerst vochtig worden ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://lekkerhandig61.blogspot.nl/2013/05/zelf-tandpasta-maken.html?m=1 hier liet ik zien hoe je zelf tandpasta kan maken. Maar ik weet niet of die tegen muggen bulten helpt. Ik wrijf de paracetamol er droog op. Laatst las ik ook dat je er een warme lepel op kunt drukken maar dat heb ik nog niet uitgetest en ik weet ook niet hoe warm hij moet zijn. Misschien even in heet water houden. Pas op voor brandwonden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen