zaterdag 20 juli 2013

Wie Goed Doet.........


Ik wil jullie even wat leuks vertellen. Zoals ik al een paar keer geschreven heb ben ik begaan met het zwerfplastic afval probleem en raap ik regelmatig wat op.
Voor diegene die dat niet weten en niet snappen waarom ik zoiets zou willen doen kijk dan hier

Op 10 juli zag ik op de heenweg naar mijn werk in de berm een witte plastic tas liggen. Meestal raap ik op de heen weg niks op omdat ik de tijd in de gaten moet houden. Op de terugweg lag het er natuurlijk nog steeds dus ben ik afgestapt om het op te rapen. Ik voelde dat er wat inzat en deed hem wat argwanend open ( wie weet wat er in had kunnen zitten!) Wat bleek, er zaten een paar zwarte teenslippers in. Iemand had ze dus verloren. Ik heb de zak met slippers maar weer terug in de berm gelegd voor het geval de eigenaresse ernaar op zoek ging . Toen ik 15 juli weer ging werken lag de zak er nog steeds. Op de terugweg heb ik de zak meegenomen. De kans dat de eigenaar er naar op zoek was was klein. Eenmaal thuis heb ik de slippers er uit gehaald en eens goed bekeken. Ze waren zo goed als nieuw! Ik vroeg me af of ze me zouden passen ik lijk assepoester wel ;-) en ze paste! Eerst dacht ik dat ik blaren zou krijgen. Ik heb nogal dikke worst teentjes en een hoge wreef en ze voelde nogal krap maar dat is door de nieuwigheid denk ik.
Ik heb ze met een sopje met biotex ingespoten en na een tijdje afgespoeld en laten drogen.
Sinds ze droog zijn heb ik ze amper uit gehad behalve in bed. Ze zitten heerlijk! Het voelt alsof ik op marshmallows loop.
Ik heb gegoogled en ontdekt dat het T.eva M.ush slippers zijn en het model is O.lowahu. Ze kosten nieuw 20-25. Ik ben er erg blij mee :-)



Gisteren lag er weer een tasje in de berm. Deze keer van "zijde" in de vorm van een bloem. Ik ben weer afgestapt om te kijken. Er zat een plastic poppetje in en wat poppetjes attributen. Ik heb de rits dichtgedaan en heb hem aan een hek gehangen. Hopelijk fietsen moeder en kind binnenkort weer langs en zien ze het.



p.s. het tasje hangt aan de kant van het fietspad. De andere weg is voor auto´s ;-)
Update: de volgende dag was het weg. Of het terug is bij de eigenaar of geadopteerd door iemand anders zal ik nooit te weten komen

4 opmerkingen:

  1. zo heb ik onze poes gevonden, erg he?, veel plezier met je nieuwe slippers, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo heb ik al regelmatig dingen die er dagen later nog hingen of lagen op weg van huis naar werk en andersom,maar ingeleverd bij de kringloopwinkel die op dezelfde route ligt , dan heeft er misschien nog iemand plezier van, ik heb het dan over , een vest ,een regen poncho en meer van dat soort dingen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee.Ik had ook bedacht om dat tasje naar de kringloop te brengen als het er na een paar dagen nog hing. Meestal ligt er 1 want of 1 schoen

      Verwijderen