dinsdag 1 oktober 2013

Haarwas experimenten

Een weekje geleden heb ik een experiment gedaan met kokosvet als cremespoeling ( heeel sterk verdund met warm water)

Hier nog een keer het resultaat
     Deze foto is genomen " the morning after"

Het lijkt me ideaal voor geblondeerde vrouwen  die heel de zomer op een mediterraans strand hebben liggen bakken en volop in zee en zwembad gezwommen hebben en een bos stroo overgehouden hebben. Ik daarentegen voelde me alsof ik een tiener was die haar haar een maand niet gewassen had.
Ben je op zoek naar een " wetlook" dan heb je hier de instructies:
-Maak je haar nat, strooi er wat natriumbicarbonaat overheen en masseer je hoofdhuid.
- spoel je haar uit
- vul een bakje van +\- 250 ml met warm water en doe er een mespuntje kokosvet in. Even roeren tot het opgelost is en giet het gelijkmatig over je haar heen.
-niet uitspoelen maar je haar drogen zoals je gewend bent

De avond erna heb ik weer terug gegrepen naar gewoon shampoo en spul uit een pompje en in model kneden.
De volgende morgen zag het er zo uit


Ik sta hier in een wat onnatuurlijke houding maar ik wilde mijn I.pad en eeltvijl niet in beeld hebben ;-)

Eigenlijk was ik er heel tevreden over. Mijn haar voelde zacht aan en zat goed en de volume was voldoende. Ik begon me zelfs af te vragen waarom ik eigenlijk ooit met die natriumbicarbonaat begonnen was!

Toen het weer tijd was om mijn haar te wassen was de natriumbicarbonaat aan de beurt. Eerlijk gezegd zag ik er wat tegenop. Het haar wordt stugger en dof. Soms lijkt het net of ik een bus met talkpoeder er over uitgestort heb. Nou moet ik er wel bij zeggen dat de tijd van echt glanzende lokken voorbij is sinds mijn haar grijzer wordt.
Zaterdagochtend zou ik het wassen en de nacht ervoor werd ik wakker met het idee om azijn als spoeling te gebruiken. Dat zou je haar zachter maken en het laten glanzen. Ik had het wel eens eerder gebruikt maar wist niet dat het de bedoeling was om het daarna uit te spoelen. De resultaten laten zich raden.......
's morgens heb ik eerst gegoogled en vond een site van iemand die met een sprayfles de azijn op bracht. Dat is wel zo handig want als je het over je hoofd giet wil je het niet in je ogen hebben en het is ook zuiniger in gebruik. Bovendien als je mis spuit worden gelijk je badkamer tegels gereinigd;-) Daarna heb ik zoals gebruikelijk ( behalve bij de kokos cremespoeling) spul uit een pompje erin gedaan.

Hier de foto van dezelfde avond


Het resultaat viel best mee. Toen ik de azijn erin spoot voelde ik het zachter worden. Toen het droog was zag het er ook niet uit alsof er talkpoeder in zat. Er was een zweempje glans. Ik was best tevreden! 
Ik ben er nog niet over uit wat ik voortaan ga doen... Geen kokos creme spoeling in ieder geval.

Ik wil nog even iets vertellen. Er was ooit een reclame die begon met," je haar leeft!" Dit is een leugen. Als je haar leefde had je verdoving nodig als je naar de kapper ging heb ik me laten vertellen. Het voeden van je haar met vitamines heeft geen enkele zin en gespleten punten verhelpen zonder af te knippen is onmogelijk. Je kunt op zijn hoogst de gespleten uiteinden aan elkaar plakken met een of ander goedje.
Hou dus je zuurverdiende geld in je zak en trap niet in valse beloftes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten